Kenapa Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee THORRBAIIKKK??!!

Assalamualaikum semua pembaca blog mamysazu-lara. Harap semua sihat la hendaknya, dan dirahmati-Nya sentiasa.

Maaf lah dah banyak lag dah entry blog ni. Keadaan kesihatan yang tak berapa nak mengizinkan tu la yang menyebabkan banyak entry pending.


Sempena promosi ESP (Energizing Soy Protein) yang tengah berlansung sekarang, Kak Sya nak share ngan korang tentang apa tu sebenarnya ESP Shaklee ni? Kenapa Kak Sya kata soya Shaklee ni terbaik dipasaran?

Badan kita memerlukan protein untuk pembinaan sel yang sihat. Dan pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam2 jenis kanser kepada tubuh badan. Korang tau tak? ESP mengandungi 22 jenis asid amino. Dan ESP merupakan satu-satunya produk di pasaran, yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Dalam pasaran, takde satu pun produk yang mampu membekalkan kesemua 9 asid amino yang penting ni; kecuali ESP. Sampai sekarang pun hanya ESP satu2nya produk yang mengandungi SEMUA asid amino yang penting ni.

Meh baca serba sedikit pasal ESP:


Zaman sekarang ni banyak tanaman yang dah diubahsuai secara genetik. Contoh paling mudah, bila kita kacuk bunga supaya nampak lagi cantik, atau kacuk buat supaya rasa dia lagi sedap. Soya pun macam tu. Ada soya yang diubah secara genetik untuk mengurangkan risiki diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyak & sedap dimakan. Risiko menggunakan produk GMO ialah makanan yang dimakan bukan lagi semulajadi, struktur berbeza, terdedah kepada racun pestisid, dan boleh menyebabkan alergi, kanser dan lain2.


Percaya atau tak, memang satu tong ESP ni diperbuat dari 30kg kacang soya. Mengikut kajian, keperluan protein seorang dewasa


ESP diuji secara klinikal & kualiti protein yg tinggi serta diperbuat daripada tumbuhan yg ditanam secara organik.


ESP Shaklee diproses tanpa menggunakan alkohol, asid, alkali mahupun pada suhu tinggi. Kebanyakan proses pengekstrakan soya daripada produk menggunakan alkohol, tapi tidak untuk ESP. Soya ESP diproses dengan air sahaja.

Korang tau tak, lepas ostematrix dan vitalea, ESP adalah supplement ketiga Shaklee yang Kak Sya cuba. Selain rasa yang sedap (sebab Kak Sya akan minum semasa perut kosong sebelum breakfast), ESP bagi rasa kenyang yang lama. So kalau meeting pagi tu tak habis on time, perut ni tak lah meragam kebuloq sangat. Hihihi. 

Meh kite tengok apa khasiat dan kebaikan kalau korang minum ESP Shaklee ni. Baaanyak sangan faedah tau, dengan syarat kena ambil secara konsisten la ye. Untuk entry2 yang lain, Kak Sya akan share dengan testimoni penggemar tegar ESP (termasuklah diriku). Stay tune!!



Sekarang ni tengah promo tau, jom pakat ngan sedara mara, kawan2 share2 beli ESP ni. Beli 7 canister pada harga 6 can! Kalau nak beli 2 pon boleh, siap dapat 5% diskaun lagi. Nak beli satu je pun boleh, harga kasih sayang menanti.. Rugiiii sangat kalau tak grab tauu!

Kalau nak tanya Kak Sya lagi pasal ESP ke, pasal supplement lain, boleh contact Kak Sya ok!


☎/WA : 013 7799 624
IG : msishaque14

COD area Pasir Gudang, Tg. Langsat, Masai, Permas Jaya, Taman Rinting, Seri Alam

POS ke seluruh Malaysia dan ke mana destinasi jua!

No comments:

Post a Comment