5 syarat nak dapat bisnes yang menguntungkan

Bismillah..

Amboi tajuk! Hahaha

Masa mula-mula Kak Sya decide untuk buat bisnes (walaupun masa tu Kak Sya masih bekerja sepenuh masa) Kak Sya pun terfikir, ada ke untung bila jual supplement ni? Masa tu nak fikir lama-lama pun tak dan, sebab masa tu fikir nak resign dari kerja untuk jaga anak sepenuh masa.

Masa tu nak fikir untung pun macam tak confident je boleh untung. Lagi-lagi bisnes supplement.

Boleh! Boleh sangat dengan 5 syarat ni:-

1. Tentukan dan pilih syarikat yang korang nak join. Fahamkan apa produk yang diorang tawarkan.

Syarikat yang korang pilih mestilah syarikat yang dah establish, bukan yang baru nak bertapak. Produk yang ditawarkan juga mestilah produk yang menjalani ujian oleh pakar dan saintis yang terbaik dan diiktiraf.

2. Sharing! Sharing! Sharing!

Haritu masa Kak Sya pergi kelas satu Master hebat dalam group kami, Master tersebut sangat menekankan betapa pentingnya sharing kalau kita buat bisnes ni. Alaala sharing bukan pakai duit pun. Banyak source kita boleh guna untuk sharing - online guna la FB, IG etc.. Kalau nak sharing offline pun boleh, standby biz card dan flyers banyak-banyak..Macam orang kata, sharing is caring! Hihihi


3. Dalam bisnes kena menuntut juga!

Bukan hanya menuntut hutang tau! (NO NO NO - hutang piutang is a BIG NO dalam bisnes). Tapi yang nak diceritakan ni ialah menuntut ilmu. Bila kita belajar, kita bukan aje boleh korek product knowledge, tapi kite boleh dapat untung bila mentor kita dengan baik hatinya mengajar kita ilmu tentang bisnes. Wow kan syok tu?!

Sekarang ni pun dah mudah, kalau tak dapat join kelas offline, upline-upline semua dah rajin buat kelas online - you name it - kat WhatsApp ada, kat Telegram ada, webinar.. Macam-macam. Korang duduk je diam diam salin nota dari rumah.

4. Jangan berhenti.

Bila sekali kita tekan butang stop atau pause, memang payah nak start semula. Walaupun bila kita share tu takde orang response, bila kite propose orang takmau layan. Jangan sesekali berputus asa. Teruskan aje usaha kite. Allah tak kan menzalimi kita. InsyaaAllah satu hari bisnes kita pasti akan berjaya.

5. Doa, doa, doa

Bila dah habis usaha, doakan lah yang terbaik untuk bisnes kita. Biar sentiasa ada customer, biarkan untung banyak, biar dapat tolong lebih ramai orang bila bisnes  kita berjaya.

InsyaaAllah..


Kak Sya dah jumpa bisnes yang menguntungkan ni. Dengan berbekalkan RM65 (masa tu), Kak Sya dah balik modal dan dapat jana pendapatan dengan mematuhi 5 syarat kat atas.

Nak Kak Sya guide korang tak? Jom sama-sama kita!


===========================
Kak Sya 
Pengedar Shaklee Pasir Gudang 
Mentor bisnes anda
013.7799.623
===========================

No comments:

Post a Comment