Hilangkan kulit berminyak dengan vitamin Shaklee untuk kulit cantik

Bismillah..

Semua orang nak cantik kan? Nak jaga kecantikan tu bukan sekadar menjaga dari luaran je tau, dalaman pun kena tackle juga.

Dalam entry sebelum ni, Kak Sya ada share tentang produk untuk kulit berminyak. So korang dah tahu la kan apakah skincare yang boleh korang gunakan jika kulit korang tu jenis berminyak. 

Kulit kita memerlukan makanan berkhasiat untuk sentiasa kekal sihat. Jika anda kekurangan vitamin tertentu, pengambilan suplemen sebagai makanan tambahan adalah sangat-sangat digalakkan untuk mengembalikan keremajaan kulit yang sentiasa sihat.
Supplement atau vitamin boleh menghalang masalah kulit berminyak dan berjerawat dengan meningkatkan sistem imun badan serta melindungi dari pencemaran alam sekitar. Supplement dan vitamin tertentu dapat membantu mengatasi masalah kulit berminyak, bintik hitam, dan kemunculan liang pori yang semakin membesar.

Tetapi awas!! Harus diingat bahawa supplement bukan PENGGANTI kepada makanan yang berkhasiat. Ianya hanyalah makanan tambahan dan pengambilan yang berlebihan juga tidak disarankan sama sekali kerana dapat menjejaskan kesihatan anda. Maklumlah zaman sekarang ini ramai yang terlalu agresif ingin kekal cantik dan sanggup melakukan apa sahaja tanpa memikirkan kesan jangka panjang yang bakal diperolehi kelak.
Apa yang baik untuk membantu masalah kulit berminyak, liang pori besar dan masalah bintik-bintik hitam yang sering melanda wanita asia ini?

Haa meh Kak Sya kenalkan dengan Set Kulit Berminyak Shaklee ni..



Vitamin A (Carotomax)

Sebenarnya, pori-pori dimuka kita menghasilkan minyak yang perlu pada kulit untuk mengekalkan kelembapan dan kesihatan kulit. Walau bagaimanapun, sekiranya penghasilan minyak ini terlalu banyak, liang pori-pori boleh tersumbat dengan pengeluaran sebum yang banyak dan sel-sel kulit mati seterusnya terjadi pula masalah bintik-bintik hitam yang akan mengakibatkan liang pori-pori kulit muka semakin membesar. Vitamin A penting untuk mengekalkan, membaik pulih, dan mengukuhkan sel-sel tisu pelindung kulit anda. Vitamin A bertindak sebagai antioksida yang membantu menyingkirkan toksin dari badan serta membantu mengawal penghasilan sebum yang seimbang. Retinoid yang didapati dari vitamin A boleh membantu merawat dan mencegah masalah jerawat.

Asid Lemak Omega 3 (Omega Guard)

Kulit akan mengalami masalah sekiranya anda kekurangan asid lemak Omega 3. Bintik-bintik hitam mudah terbentuk bila kulit muka terlalu berminyak dan adanya se-sel kulit mati yang tersumbat di liang pori-pori kulit. Asid lemak Omega 3 memainkan peranan penting untuk kulit yang sihat dengan mengawal kelembapan struktur kulit yang tidak stabil serta membantu untuk mengekalkan keanjalan. Omega 3 yang baik terdiri daripada kandungan asid docosahexaenic (DHA) dan asid eicosapentaenoic (EPA) yang tinggi dan sumbernya sebaik-baiknya berasal daripada ikan air sejuk laut dalam seperti salmon, trout, sardin dan makarel.


Vitamin C
Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak berbahaya. Salah satu punca jerawat adalah kerosakan kepada kulit akibat daripad aaktiviti radikal bebas. Vitamin C juga membantu dalam penghasilan kolagen yang membantu dalam membaikpulih sel dan melindung sistem imun tubuh.

Macam mana? Boleh makan kan vitamin yang Kak Sya cadangkan ni? InsyaaAllah berkesan dengan izin-Nya. 

Kak Sya akan bimbing korang untuk dapatkan hasil yang korang idamkan. InsyaaAllah.


Call/WA/Telegram/SMS : 013.7799.624
FB : Syahridah Ishak 
IG : msishaque14
Twitter : syahridahishak 
FB Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe 
Blog : mamysazu-lara.blogspot.com 

Pengedar Shaklee Pasir Gudang 

No comments:

Post a Comment