Produk untuk kulit kusam Shaklee

Bismillah..
Assalamulaikum semua..
Hari ini Kak Sya nak cerita bagaimana kulit yang kusam tidak bermaya boleh diatasi dengan set supplement shaklee. Nak cerita satu-persatu ni antara produk yang amat membantu mengatasi masalah anda.
Satu hal juga mengenai masalah kulit yang pelbagai iaitu, kusam berjerawat, kusam gelap, kusam kuit kering, kusam kulit berminyak, kusam berjerawat pasir, berjerawat teruk dan banyak la lagi. Kulit anda perlu dikenalpasti bagi memudahkan pemilihan vitamin yang paling sesuai bagi mendapatkan kulit bak sutera.

TIDAK CUKUP VITAMIN MENGURANGKAN KEKUATAN KULIT

Nak ke taknak? Makanan tambahan dapat membantu atasi kulit kusam yang selama ini membelenggu diri. Ketidak cukupan vitamin dalam tubuh, mengurangkan kekuatan kulit anda untuk menapis penuaan dan nampak lebih tua dari usia. Lebih teruk lagi, muka yang sering terdedah dengan sinaran matahari dan bendeasing yang memberhaya. Seterusnya kulit anda mudah rosak.
Kombinasi-kombinasi set supplement shaklee adalah pelbagai, apabila kita gabungkan Sustained Release Vita-C, B-Complex dan Zinc, maka terhasillah Set Jerawat Bajet, sama jugak bile kita amik Vitamin E dan Sustained Release Vita-C akan jadi Set Asas Kulit Cantik, jika kita nak lagi lawa boleh tambah B-Complex, ESP, Collagen atau Vivix.
I

VITAMIN-VITAMIN YANG MENGATASI MASALAH KULIT KUSAM.

Vitamin B Complex
Ada kajian menunjukkan kekurangan vitamin B-complex menyebabkan kulit bermasalah, kusam dan tidak bermaya. Tahukah anda? Vitamin B terdapat pelbagai jenis dan pelbagai fungsi yang dapat menyokong kulit anda untuk kelihatan lebih sihat dan cantik.

1. Keupayaan vitamin B5 dapat membantu mengurangkan masalah jerawat dengan tindakannya memecahkan triglidrid dan kolestro

2. Vitamin B5 juga membantu tingkatkan peredaran darah secara tidak langsung menjadikan kulit lebih sihat. Malah kelihatan lebih segar dan berseri.

3. Vitamin B5 dapat mengurangkan tekanan yang mana tekanan salah satu punca jerawat.

4. Vitamin B12 membantu mengatur pengeluaran dan lokasi pigmen kulit, fungsinya bagi mengelakkan hiperpigmentasi iaitu kulit gelap dikawasan tertentu tubuh.

5. Vitamin B3 dan B5 bantu mengekalkan kelembapan kulit, melambatkan penuaan kulit.

6. Masalah jerawat kebiasaannya disebabkan gabungan pelbagai faktor seperti keturunan, perpeluhan, pencemaran dan kekurangan nutrien, maka pengambilan vitamin B-Complex dapat mengurangkan masalah jerawat dengan meningkatkan peredaran darah, metabolisme dan pencernaan.

Sustained Release Vita-C

1. Mencantikkan kulit – Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan kurangkan kerosakan kulit yang disebabkan oleh matahari.

2. Membentuk Kolagen – Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Kunci kepada pengeluaran kolagen- protein yang membantu perkembangan sel dan salur darah dan menjadikan kulit kuat dan firmness dengan menghalang otot menjadi lembik

3. Antioksida yang melambatkan kerosakan kulit oleh radikal bebas-radikal bebas merupakan molekul tidak stabil yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kulit kering, garis halus dan kedutan.

4. Kurangkan kemerahan pada jerawat dengan membantu kulit pulihkan kecederaannya sendiri.

5. Menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.



Vitamin E
1. Antisioksidan yang kuat mengurangkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas

2. Melambatkan proses penuaanseterusnya dapat mengurangkan kedutan dan garis halus

3. Membantu pudarkan parut dan jerawat juga mengurangkan kesan parut

4. Melambatkan pembentukan melanin– pigmen kulit yang menyebabkan jeragat

5. Pilih Vitamin E yang bersumber semulajadi. Jika ada huruf d kecil (d-alfa tocoferolmenunjukkan ia sumber semulajadi manakala jika ada satu huruf ‘l’ or ‘dl’ menunjukkan ia sumber tiruan or kimia. (Boleh rujuk pada label)

ESP Shaklee
Protein tersangat lah penting kepada mereka yang inginkan kulit cantik dan tona kulit yang sekata. Sebabnya protein adalah makanan sel. Sel yang sihat dapat membantu mencerikan kulit dan nampak segar menawan.

Tahukah anda? kesan jeragat atau parut yang susah nak hilang tu, kemungkinan besar adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tu.
ESP juga mengandungi Low Glysemic Index. Oleh itu ESP boleh memberikan tenaga berpanjangan dan mengurangkan rasa lapar, jadi sangat sesuai untuk mereka yang nak Slim dan yang ada Gastrik.
1. Mengembalikan keserian kulit dan dan kepejalan otot
2. Awet muda – asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ dan lain-lain, pengambilan yang kerap kunci kepada awet muda
3. Membaikpulih sel yang rosak dan bina sel baru
4. Membantu pemulihan luka dan mengurangkan parut
5. Merangsang pembentukan semula kulit dan otot
6. Mengurangkan kedutan dan agen anti-penuaan
7. Mengurangkan kesan parut
8. Mengurangkan jeragat, garis halus dan kedutan
Shaklee Collagen Powder
Shaklee Collagen Powder ialah suplemen kolagen tercanggih yang mengandungi 4,000mg ekstrak Kolagen RSS (Red Snapper Scale) proprietari yang tulen dan berkualiti tinggi daripada sisik ikan merah. Kolagen Shaklee mempunyai molekul yang amat ringan, lebih kurang 1,000 Dalton*, menyebabkannya mudah diserap oleh tubuh bagi merangsang sintesis kolagen pada lapisan dermis.
1. Mengembalikan keanjalan semulajadi kulit – meningkatkan ketegangan kulit
2. Anti-penuaan – mengurangkan garis halus dan kedutan, mengecilkan liang pori
3. Menghidratkan – menjadikan kulit lebih lembap dan kurangkan rasa kering dan mengelupas pada wajah
4. Mencerah – mengurangkan parut, pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit
5. Kulit lebih licin dan lembut
6. Berat molekul kecil sekitar 1000-3000 Dalton sahaja, memudahkan penyerapan oleh tubuh

So macam mana? Anda dah tahu kan vitamin yang sesuai untuk masalah kulit kusam anda? Ramai yang dah cuba dan Alhamdulillah kesannya sangat baik untuk kebanyakan customer.
Kak Sya amat mencadangkan set ni untuk anda yang mempunyai masalah kulit kusam. Hubungi Kak Sya untuk informasi lanjut dan order

No comments:

Post a Comment