Diabetes VS Vivix

Untuk entry kali ni, saya nak huraikan tentang bagaimana Vivix dapat membantu pesakit diabetes? Diabetes adalah antara penyakit 'popular' dikalangan masyarakat Malaysia.

Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia, pada tahun 2014 sebanyak 2.6juta rakyat Malaysia menghidap diabetes pada tahun tersebut. Menurut kajian Persatuan Diabetes Malaysia dan Majlis Pencegahan Obesiti pada tahun 2013 mendapati jumlah penghidap kencing manis membabitkan individu berumur 30 tahun ke atas. Malaysia berkemungkinan besar memiliki penghidap diabetes paling tinggi di Asia Tenggara dalam tempoh 4 tahun apabila 3.6 juta rakyatnya menghidap penyakit kronik ini.





Tanda-tanda anda penghidap diabetes:


Sekiranya anda mempunyai simptom2 berikut, berkemungkinan anda adalah seorang penghidap diabetes:

  • Paras gula darah tinggi
  • Dahaga yang berlebihan dan kerap kencing pada waktu malam
  • Hilang berat badan secara tiba-tiba
  • Sentiasa rasa lapar
  • Luka lambat sembuh
  • Keletihan dan cepat marah
  • Terdedah kepada jangkitan kulat
  • Penglihatan kabur
  • Sensasi pada tangan dan kaki
  • Kulit merengsa


Bagaimana Vivix boleh membantu pesakit diabetes?

a)    Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)

Ramuan VIVIX yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes. VIVIX adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

b)    Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan VIVIX, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

c)    Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera

Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam VIVIX membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

d)    Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan VIVIX adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.


Sempena promosi Vivix beli 7 botol pada harga 6 botol ni, jom pakat beli ramai2 utk parents kite, keluarga kita, jangan dah terantuk baru nak terngadah! 



Boleh contact Kak Sya seperti dibawah:


☎/WA/Telegram : 0137799624
FB : Syahridah Ishak 
IG : msishaque14

Shaklee ID : 1168907

Boleh COD ke area Pasir Gudang dan sekitar

Boleh POS satu dunia!! :)


No comments:

Post a Comment