ZIKA - Tingkatkan sistem imun keluarga anda!!

Bismillah..

Apa khabar readers? Saya doakan anda semua sihat-sihat selalu. Iyelah, dah empat hari Aidiladha berlalu. Mesti masih ada yang berlaukkan daging qurban,kan? Sedapnyeee..

Sebelum raya puasa haritu negara kita dikejutkan dengan kewujudan virus Difteria, dimana sehingga 26 Ogos sebanyak 28 kes telah direkodkan dengan lima (5) kematian.

Sebelum Aidiladha pulak, kes pertama Zika dilaporkan media. Yang paling sedih bila seorang wanita hamil juga turut dijangkiti Zika 😭😭😭

Lindungi keluarga anda!

Selain daripada memastikan persekitaran bersih dan tidak ada takungan air yang membolehkan nyamuk aedes, anda juga boleh mengambil langkah untuk tingkatkan sistem imun keluarga anda.

Haa..macam mana nak tingkatkan imun sistem badan kita dan keluarga kita? Banyak sebenarnya makanan yang boleh membantu untuk tingkatkan daya ketahanan badan kita. Anda boleh makan buah-buahan sitrus yang kaya dengan vitamin C seperti oren, lemon dan limau gedang.

Bawang putih juga mempunyai characteristic makanan yang meningkatkan tahap imun badan. Tapi, lalu ke anda nak makan bawang putih mentah-mentah tu?

Haa..saya juga pilih untuk makan makanan-makanan yang boleh boost sistem imun badan saya dan keluarga. Selain dari mengambil makanan-makanan yang boleh meningkatkan sistem pertahanan tubuh, saya lebih selesa ambil set imun sistem dari Shaklee ni.

Set ni ada:-
 1. Nutriferon
 2. Sustained Release Vita-C Plus
 3. Garlic Complex
 4. Chewable Vita-C Plus (untuk kanak-kanak)


Senang ambil vitamin je.

InsyaaAllah asbab makan vitamin-vitamin tu boleh bantu tingkatkan imune system kita. Lagi-lagi dengan pelbagai penyakit berjangkit yang ada sekarang. Untuk mak pak dan anak-anak memang sesuai sangat. Mak-mak yg menyusukan anak pun boleh makan tau!! InsyaaAllah khasiatnya akan dapat juga untuk anak yang sedang disusukan tu.

Paling penting, jangan lupa doa banyak-banyak! Kerana Dia lah yang Maha Melindungi & Maha Penyembuh..

Take care ok!!

Kak Sya

🌸 WA/Call/SMS : 013.7799.624
🌸 FB : Syahridah Ishak
🌸 IG : msishaque14
🌸 Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe
🌸 Blog : mamysazu-lara.blogspot.com

No comments:

Post a Comment