Lawan masalah KOLESTROL TINGGI dengan VIVIX

Hai semua!! Kak Sya doakan anda semua sihat hendaknya, insyaAllah.

Post kali ni, Kak Sya nak share tentang kolestrol tinggi.

Apa tu kolestrol?



KOLESTROL - SI PEMBUNUH SENYAP

Kolestrol adalah sejenis bahan berlilin yang dihasilkan oleh hati dan boleh juga dijumpai dalam makanan2 tertentu. Kolestrol memainkan peranan penting dalam bagaimana sel2 dalam badan bekerja & diperlukan dalam penghasilan Vitamin D, sesetengah hormon dan hempedu untuk penghadaman.

Jom kita fahamkan apa itu HDL dan LDL?

Kolestrol dibawa dalam darah terikat dengan sejenis protein yang dikenali sebagai lipoprotein. Ada 2 bentuk lipoprotein, iaitu LDL (Low Density Lipoprotein) dan HDL (High Density Lipoprotein). Kolestrol LDL selalu dirujuk sebagai "Kolestrol Jahat" kerana jika ia terlalu banyak, ia akan menjadi tidak sihat. Kolestrol HDL pula selalu diklasifikasikan sebagai "Kolestrol Baik" kerana ia bersifat melindungi. Pengetahuan tentang kadar kolestrol badan kita boleh mengurangkan risiko untuk seseorang individu untuk mendapat penyakit berkaitan jantung.

Kesan kolestrol jahat untuk badan kita

Bila terlalu banyak kolestrol dalam darah, ia akan membentuk di dinding arteri, menyebabkan atherosclerosis, sejenis penyakit jantung. Arteri akan menjadi lebih sempit dan perjalanan darah ke otot jantung akan menjadi perlahan atau tersekat. Darah membawa oksigen ke jantung, and jika darah dan oksigen yang sampai ke jantung tidak mencukupi, boleh menyebabkan anda mengalami sakit dada. Jika bekalan darah ke bahagian jantung disekat dan tersumbat, akan menyebabkan anda terkena serangan jantung.

Vivix untuk pesakit kolestrol tinggi

Moh kite tengok testimoni pesakit kolestrol yang alhamdulillah dah berjaya sembuh setelah mengamalkan Vivix. Tak cuba tak tau, ye dak?

Seperti yang Kak Sya pernah share sebelum ni, Vivix memang baik untuk kesihatan optimum, tak terkecuali untuk yang mengalami masalah kolestrol. 

Dalam Vivix ada polyphenol. Polyphenol ni bertindak sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan kita dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, atom reaktif yang menyumbang kepada kerosakan tisu dalam badan. Antioksidan juga boleh membantu mencegah penyakit jantung dengan meningkatkan tahap kolestrol baik (HDL) dan melindungi dari kerosakan arteri.

Manakala kandungan resveratrol dalam Vivix pula adalah merupakan bahan utama yang membantu mencegah kerosakan pada salur darah, mengurangkan kolestrol LDL (kolestrol jahat) dan membantu mencegah darah beku.

Itu lah serba sedikit yang Kak Sya boleh kongsikan dengan korang pasal kebaikan Vivix vs kolestrol ni. Semoga perkongsian kali ni bermanfaat untuk kita kongsikan bersama..

Hubungi pengedar Shaklee kepercayaan ramai!

☎/WA : 013 7799 624
FB : Syahridah Ishak 
IG : msishaque14
Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe

COD area Pasir Gudang, Tg. Langsat, Masai, Permas Jaya, Taman Rinting, Seri Alam
POS ke seluruh Malaysia dan ke mana destinasi jua!

No comments:

Post a Comment