VIVIX untuk Kesuburan

Hai semua!!

Untuk entry ni Kak Sya nak share pasal kesuburan dan apa yang Vivix boleh bantu anda untuk mendapat cahaya mata idaman?



Semua pasangan yang dah berkahwin PASTI mengidamkan zuriat sendiri sebagai penyambung keturunan kan? Anak2 ni semestinya selain menjadi penyeri rumahtangga, diorang ni jugak sebenarnya pembawa rezeki & pengikat kasih sayang kita suami isteri.

Tapi ada diantara kita yang memang lambat dikurniakan rezeki, sebab Allah nak uji. 

Banyak faktor yang menyebabkan ketidaksuburan pada suami atau isteri. Kak Sya senaraikan 5 faktor yang mempengaruhi ketidaksuburan seperti dibawah:

1) Obesiti - Pertambahan berat badan boleh mempengaruhi pengeluaran hormon dan menyebabkan seseorang wanita itu sukar hamil. Kajian menunjukkan bahawa wanita yang mengalami obesiti pada usia 18 tahun dan ke atas akan meningkatkan risiko terkena sindorm polycystic ovarian (PCOS) yang akan mengakibatkan masalah fertiliti.



2) Terlalu kurus - Sama seperti masalah obesiti, individu yang mempunyai masalah badan terlalu kurus juga dapat mempengaruhi kesuburan wanita. Wanita yang mempunyai body mass index (BMI) yang sangat rendah kekurangan leptin, iaitu hormon yang mengawal rasa lapar dan kenyang. Kadar leptin yang rendah akan menggangu waktu menstruasi, menurut kajian yang dijalankan oleh Universiti Harvard yang dibuat pada tahun 2009.

3) Bahan kimia dari produk rumahtangga - Pencemaran, racun perosak dan kompaun industri dapat mennurunkan kemampuan pasangan sehingga 29%, menurut sebuah kajian yang diterbitkan dalam Environmental Health Perspectives (2013).

4) Merokok - Merokok dapat menyebabkan keguguran pada janin yang sedang membesar, manakala asapnya boleh menjejaskan peluang wanita untuk hamil. 13% dari kes-kes kesuburan adalah disebabkan dari asap rokok, menurut kajian American Society for Reproductive Medicine. Asap rokok boleh menyebabkan kerosakan DNA pada lelaki dan wanita.



5) Alkohol - Tiada bukti yang boleh membuktikan bahawa dengan meminum beberapa gelas alkohol dalam semiggu boleh mempengaruhi kesuburan wanita, tetapi pakar perubatan mengingatkan bahawa minum lebih dari satu gelas alkohol sehari boleh meningkatkan risiko gangguan ovulasi. Tambahan pula, dengan data kajian yang dilakukan di Sweden pada tahun 2004 menunjukkan bahawa penggemar alkohol mempunyai risiko yang lebih tinggi terhadap masalah kesuburan.

Untuk persediaan kehamilan, setiap pasangan patut usahakan untuk memakan makanan yang boleh meningkatkan kesuburan mereka. Cuba korang baca entry Kak Sya sebelum ni yang tentang pemakanan yang patut pasangan amalkan untuk persediaan hamil.

Bagaimana VIVIX boleh membantu untuk meningkatkan kesuburan?

Mari Kak Sya kongsikan beberapa testimoni tentang customer yang dah berjaya hamil dengan Vivix.

Testimoni #1


Testimoni #2


Zuriat tu satu2 nya benda yang tak ada jual kat kedai. Masa Kak Sya tunggu anak pertama dulu, belum kenal lagi ngan Shaklee, kawan2 yang dekat pun belum ada lagi yang bershaklee. Hihihi. Azam Kak Sya memang nak tolong bakal2 ibu yang nak zuriat mereka sendiri.

Kalau nak tanya boleh je, roger je Kak Sya ok!! Lagipun untuk bulan ni Vivix tengah promo! Beli 2 botol confirm dapat diskaun 5%! Dan FREE FELIVERY pulak tu! Jejommss!!


☎/WA : 013 7799 624
IG : msishaque14

COD area Pasir Gudang, Tg. Langsat, Masai, Permas Jaya, Taman Rinting, Seri Alam
POS ke seluruh Malaysia dan ke mana destinasi jua!

No comments:

Post a Comment