Ikhtiar untuk sembuhkan SLE dengan Vivix!


Assalamualaikum! Hi readers!

Entry ni nak cerita tentang bagaimana Vivix bantu untuk sembuhkan pesakit2 SLE.

Apa tu SLE?


SLE ialah atau nama panjangnya Systemic Lupus Erythematosus atau lupus, adalah sejenis penyakit autoimmune sistematik, dimana sistem imun badan secara tidak sengajanya menyerang tisu yang sihat. Ada banyak jenis lupus, tapi yang paling biasa ialah SLE, yang mana biasanya akan memberi kesan kepada kebanyakan organ dalaman badan kita. SLE biasanya akan memudaratkan jantung, sendi, kulit, paru2-paru, salur darah, hati, buah pinggang dan sistem imun.

Imun sistem yang normal akan menghasilkan protein yang dikenali sebagai antibodi yang bertindak sebagai pelindung dari pathogen seperti virus dan bakteria. Lupus dikategorikan sebagai antibodi yang melawan protein tubuh seseorang individu, lebih dikenali sebagai antibodi anti-nuklear, yang dijumpai pada kebanyakan kes. Antibodi ini akan membawa kepada keradangan pada tubuh seseorang.

Selalunya pesakit SLE akan dirawat dengan immunosuppressants seperti cyclophosphamide dan corticosteroids untuk mengawal simptom-simptom SLE. SLE boleh menjadi bahaya kerana ia boleh membawa kepada kematian yang disebabkan penyakit kardiovaskular kerana aterosklerosis dipercepatkan. 

Apa simptom SLE?

Simptom-simptom SLE mungkin akan terjadi secara perlahan-lahan atau tiba-tiba. Simptom-simptom pesakit SLE berbeza untuk setiap individu, dan simptom-simptom berbeza boleh dilihat pada masa yang berbeza.

Simptom-simptom SLE yang biasa termasuklah:

  • Sakit sendi dan kekakuan (stiffness), yang selalunya dilihat dengan bengkak dan kemerahan. Sendi yang selalu terkesan adalah jari2, pergelangan tangan, siku, lutut & buku lali.
  • Ruam kulit - selalunya pesakit SLE akan menunjukkan ruam jenis butterfly rash, yang selalunya terjadi dibahagian muka. Ruam juga boleh terjadi dibahagian kulit lain yang terdedah kepada matahari.
  • Demam
  • Kelesuan melampau
  • Kehilangan berat badan
  • Hilang selera makan, loya
  • Sakit dada
  • Lebam
  • Haid yang tidak teratur
  • Kekeringan dibahagian mata
  • Ulser mulut
  • Rambut yang rapuh atau keguguran rambut
  • Jari tangan atau kaki sakit, pucat atau ungu yang disebabkan oleh sejuk atau tekanan (fenomena Raynaud)
  • Kebimbangan, kemurungan , kealpaan, dan kesukaran menumpukan perhatian

Macam mana Vivix membantu pesakit SLE?

1. Membaiki dan Mempertahankan Sel

Kajian menunjukkan pesakit yang mempunyai penyakit autoimmune seperti SLE berisiko tinggi untuk mengalami kerosakan genomik DNA kerana serangan radikal bebas

Ramuan Vivix yang terdiri lobak ungu, elderberries, japanese knotweed dan anggur muscadine membantu memperbaiki dan mempertahankan sel melalui pengaktifan Nrf2.

2. Pengawalan Genetik

Genetik adalah warisan, umpamanya yang biasa kita dengar apa yang daripada ibu bapa kita kadangkala boleh diwariskan kepada kita. Contohnya diabetes, penyakit SLE, kanser dan sebagainya adalah antara penyakit warisan secara genetik.

Setiap sel dalam badan mengandungi pengawal selia genetik yang menyumbang kepada kemerosotan yang berkaitan dengan usia. Bahan-bahan Vivix menunjukkan hasil yang positif memberi kesan kepada genetik pengawal selia (menghidupkan gen umur panjang dalam setiap sel) yang seterusnya membantu untuk menolak selular penuaan.

Dalam kata lain Vivix memperbetulkan kembali struktur genetik yang menyebabkan SLE dan penyakit-penyakit lain serta mempertingkatkan fungsi DNA kepada lebih baik.

3. Vivix memberikan tenaga kepada sel

Dalam badan kita ada bahan yang disebut sebagai mitokandria, iaitu sejenis bahan yang membantu menghasilkan tenaga untuk memastikan sel berkembang dengan baik dan sihat. Fungsi mitokandria boleh menurun disebabkan oleh serangan-serangan, justeru ia boleh membantutkan perkembangan dan pembahagian sel yang sihat.

Seumpama begini, jika kecekapan mitokondria berkurangan, fungsi sel akan merosot. Bahan-bahan dalam Vivix menggalakkan biogenesis mitokondria (pengecasan semula dan salinan mitokondria). Ini memberi lonjakan tenaga kepada sel.

4. Melambatkan dan menghalang penimbunan protein AGE

Protein AGE adalah zat yang dibentuk dari gula dan protein berlebihan yang saling terikat. Apabila badan terkandung banyak protein AGE, sel akan menjadi tepu akhirnya banyak penyakit tersekat dan terkumpul. Secara ringkasnya protein AGE ni menghalang dan menyekat fungsi sel yang normal. Semakin banyak timbunan protein AGE semakin tinggi tubuh terdedah kepada pelbagai penyakit.

Dalam aspek penyakit SLE, sel tubuh tidak berfungsi secara normal. Justeru Vivix dapat membantu melambatkan dan menghalang penimbunan protein AGE dalam tubuh.

Anda nak Kak Sya share testimoni Vivix dalam merawat pesakit SLE? Jom baca ni..

Testimoni #1


"Sebelum ni, anak saya terpaksa makan 8 biji steroid setiap hari untuk lawan penyakit lupus.


Setelah mengamalkan Vivix, anak saya terasa badan pulih dan sihat. Steroid pun dah boleh tinggal sedikit"


-Wan Rosmaini Mustafa Roni-

Testimoni #2


Banyak sangat khasiat Vivix ni dalam membantu pesakit-pesakit kronik, salah satunya SLE. Tak sangka kan bahaya SLE sampai macam tu sekali. Kita usaha, doa minta Allah sembuhkan. 


Jangan putus asa, Allah dah kata setiap penyakit mesti ada penawarnya kecuali mati.


Kak Sya akan bantu untuk guide anda supaya anda jadi lebih sihat bila anda mula makan Vivix. InsyaaAllah, semoga ikhtiar anda dipandang Tuhan dan disembuhkan dari penyakit. 

Sebarang pertanyaan, boleh lah hubungi Kak Sya seperti dibawah:

☎/WA : 013 7799 624

FB : Syahridah Ishak 

IG : msishaque14

Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe


COD area Pasir Gudang, Tg. Langsat, Masai, Permas Jaya, Taman Rinting, Seri Alam

POS ke seluruh Malaysia dan ke mana destinasi jua!

No comments:

Post a Comment