Vivix untuk kanser payudara - Antioksidan terbaik untuk nyahkan sel kanser!

Bismillah..

Salam hujung minggu..

Kanser payudara adalah pembunuh no 1 wanita di dunia. Ia menyumbang 16% daripada keseluruhan kanser wanita dan dan 18.2% kematian akibat kanser diseluruh dunia adalah disebabkan oleh kanser payudara.



Payudara, seperti anggota tubuh badan yang lain, mengandungi berbillion sel mikroskopik. Sel-sel ini membiak dengan cara sel-sel baru menggantikan sel-sel lama yang telah mati.

Apa simptom dan tanda-tanda kanser payudara?

Simptom kanser payudara hanya boleh dirasai oleh pesakit, yang selalunya diterangkan kepada doktor sebagai pening atau sakit. Mari kita lihat apakah simptom-simptom dan tanda-tanda kanser payudara untuk maklumat bersama:



Perubahan kepada rasa payudara dan puting 

  • Puting terasa lembut, terdapat ketulan atau rasa tebal dibahagian berdekatan dengan payudara atau dikawasan ketiak
  • Perubahan pada tekstur kulit atau pembesaran liang roma pada kulit dipayudara (sesetengah orang menggambarkan ia seperti kulit oren)
  • Ketulan di payudara (Penting untuk diingatkan disini bahawa semua ketulan mestilah diperiksa oleh pakar perubatan, dan tidak semua ketulan itu adalah kanser).
Perubahan kepada rupa payudara dan puting
  • Apa-apa perubahan terhadap saiz dan bentuk payudara
  • Terdapat lekukan pada mana-mana bahagian payudara
  • Pembengkakan tiba-tiba pada payudara (terutamanya jika pembengkakan berlaku pada sebelah payudara sahaja)
  • Payudara tidak simetri (Walaupun asimetri adalah perkara biasa bila wanita mempunyai sebelah payudara yang lebih besar dari yang satu lagi, tetapi bila asimetri baru berlaku, ia perlu diperiksa)
  • Puting masuk ke dalam sedikit ke dalam
  • Kulit pada payudara, aerola atau puting menjadi bersisik, kemerahan, bengkak dan mungkin mempunyai rupa seperti kulit oren
Terdapat cairan yang keluar dari puting - samada cairan berwarna jernih atau darah
  • Jika seseorang wanita itu tidak menyusukan anak dan terdapat discharge susu pada puting, beliau hendaklah berjumpa dengan pakar perubatan untuk menjalani pemeriksaan, walaupun ia tiada kaitan dengan kanser payudara

Bagaimana Vivix membantu pesakit kanser payudara?

Resveratrol adalah sejenis phytoestrogen, berdasarkan strukturnya yang seakan-akan dengan diethylstilbestrol, sejenis estrogen sintetik. Ia boleh mengikat kedua-dua reseptor alfa- dan beta-estrogen, dan mengaktifkan transkripsi estrogen reseptor yang bergantung kepada sel-sel kanser payudara manusia.

Resveratrol dalam Vivix membantu pesakit-pesakit kanser payudara dengan cara:

1. DNA yang rosak biasanya akan diperbaiki oleh sel terlebih dahulu. Jika sel gagal untuk memperbaiki sel DNA, ia akan cuba mati secara semulajadi (apoptosis).

Dengan pengambilan resveratrol dalam diet harian, ia akan cuba memperbaiki sel DNA, dan membantu menyekat perkembangan sel kanser payudara, bermula dari peringkat awal.

2. Resveratrol menghalang estrogen dari bertindakbalas dengan molekul DNA & membentuk sebatian yang menghalang pembentukan sel kanser.

3. Resveratrol membantu menghalang sel-sel normal dari menjadi sel-sel kanser. 

4. Resveratrol mempunyai kesan anti-kanser

InsyaaAllah, jika anda ada masalah kanser, bukan saja payudara, tapi kanser-kanser lain, ikhtiar lah untuk sihatkan tubuh anda dengan Vivix.

Kak Sya akan update anda dengan lebih informasi tentang Vivix dan kanser di entry akan datang, insyaaAllah

Jaga diri.

Kak Sya
Pengedar Shaklee Pasir Gudang

No comments:

Post a Comment