Vivix untuk diabetes - Resveratrol bantu rendahkan paras gula dalam darah

Bismillah..

Hai semua.. Kak Sya doakan semua readers mamysazu sihat2 hendaknya, InsyaaAllah.. 

Harini Kak Sya nak share dengan readers semua tentang supplement kesayangan Kak Sya, iaitu Vivix. Dan macam mana Vivix boleh membantu pesakit diabetes untuk mengawal paras gula dalam darah mereka..


Apa tu diabetes?



Diabetes atau nama yang biasa dikenali oleh masyarakat kita 'kencing manis' ialah sejenis penyakit dimana badan kita mempunyai kadar glukosa (gula) dalam darah yang terlalu tinggi disebabkan badan tidak dapat menggunakannya dengan betul.

Jika masalah kadar gula yang terlalu tinggi ini tidak dirawat, ia boleh menyebabkan komplikasi kesihatan yang serius.

Ada 2 jenis diabetes, Type 1 dan Type 2. Kedua-duanya adalah jenis diabetes yang berbeza, disebabkan oleh faktor yang berbeza tapiiiiii kedua-duanya serious, perlu dirawat dan diuruskan dengan baik dan segera.


Diabetes Type 1

Diabetes Type 1 adalah satu keadaan autoimun di mana badan menyerang dan memusnahkan sel-sel yang menghasilkan insulin, menyebabkan tiada insulin yang dihasilkan. Ini menyebabkan kadar glukosa naik dengan cepat dalam darah.

Tiada siapa yang tahu dengan tepat mengapa ini berlaku, tetapi sains memberitahu kita ia tiada kaitan dengan diet atau gaya hidup.

Kira-kira 10 peratus daripada penghidap diabetes mempunyai Type 1.

Diabetes Type 2

Bagi pesakit kencing manis Type 2, badan tidak menghasilkan insulin yang mencukupi atau insulin yang ada tidak berfungsi dengan betul, menjadikan kadar glukosa meningkat dalam darah.

Diabetes Type 2 adalah disebabkan oleh interaksi kompleks faktor-faktor genetik dan persekitaran. Sehingga 58 peratus daripada kes diabetes Type 2 boleh dicegah melalui gaya hidup yang sihat.

Kira-kira 90 peratus daripada penghidap diabetes mempunyai Type 2.

Macam mana Vivix bantu mengurangkan paras gula dalam darah?

1. Memperlahankan sindrom kerintangan terhadap insulin

- Vivix adalah super antioksidan yang membantu melindungi dan memperbaiki sel-sel yang rosak.

- Pengambilan Vivix secara konsisten mampu untuk mengurangkan sindrom metabolik yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kenaikan paras gula dalam darah.

2. Mengawal kepekatan gula dalam darah

- Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat.

- Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan peningkatan kadar gula dalam darah..

3. Mencegah pembentukan protein AGE

- Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan.

- Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis.

- Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.

Testimoni Vivix ♡ Diabetes

Nah, Kak Sya belanja bukan satu, bukan dua testimoni pasal Vivix dan gula dalam darah ni, 5 terus Kak Sya bagi. Hohoho.. Dan testimoni ni bukan cerita rekaan tau! Semua SID dan customer mereka punya testimoni


Semoga testimoni sharing ni dapat meyakinkan anda tentang keberkesanan Vivix dalam ikhtiar anda untuk menurunkan paras gula dalam  darah.





Bestkan Vivix?

Jom dapatkan Vivix anda sekarang! Contact Kak Sya cepat2 ok


Call/Whatsapp/SMS : 013.7799.624
FB : Syahridah Ishak
IG : msishaque14
Twitter : syahridahishak
FB Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe
Blog : mamysazu-lara.blogspot.com 

COD area Pasir Gudang, Permas Jaya, Plentong dan sekitar. 

POS ke alamat anda bila-bila masa sahaja!

No comments:

Post a Comment