Vivix untuk hipertensi/darah tinggi

Bismillah..

Dalam entry ini Kak Sya nak kongsikan dengan anda tentang Vivix dan hipertensi/darah tinggi. Bagaimana Vivix membantu masalah hipertensi ni..

Sebelum kita bermula, jom tengok sikit entry Kak Sya sebelum ni tentang pengenalan kepada hipertensi dan simptom-simptom hipertensi.

Bagaimana Vivix membantu masalah hipertensi?



Vivix diperbuat dari 4 bahan utama iaitu Anggur Muscadine, Purple Carrot, Japanese Knotweed dan Elderberry Eropah. Kak Sya pernah share tentang semua ramuan ni di sini.

Kesemua bahan ni menjadikan Vivix sebagai supplement super antioksidan yang terbaik, yang bekerja sehingga ke peringkat sel. Ia melindungi sel dan DNA, dan satu kajian menujukkan pengambilan sumber makanan yang kaya dengan polifenol mampu menurunkan tekanan darah!

Haa tahu tak Vivix pun sejenis makanan tambahan yang kaya dengan polifenol. Lagi special sebab Vivix ni adalah gabungan polifenol dan resveratrol yang kuasanya 10 kali ganda lebih baik dari resveratrol semata-mata. Dan khasiat antioksidan yang ada dalam polifenol ni lebih baik dari wine merah (wine merah dikatakan mengandungi kadar resveratrol yang tinggi).

Polifenol dan Hipertensi

Macam mana polifenol membantu menurunkan tekanan darah tinggi?

Salah satu polifenol, iaitu anthocyanin sangat baik untuk hipertensi. Dalam satu kajian yang dijalankan oleh Harvard Medical School menunjukkan dengan meningkatkan pengambilan anthocyanin dalam diet mampu menurunkan risiko hipertensi sehingga 12 peratus. Anthocyanin adalah pigmen yang menghasilkan warna ungu, biru dan merah pada buah-buahan.

Wow bagusnya!

Nak bagi sure lagi tentang Vivix dan hipertensi? Klik sini untuk testimoni.

Jom mula makan Vivix harini!

Kak Sya
013.7799.624
Pengedar Shaklee Pasir Gudang, Masai, Seri Alam, Taman Rinting, Permas Jaya, Plentong dan sekitar

No comments:

Post a Comment