Set menyusu Shaklee

Assalamualaikum readers..

Setiap ibu yang hamil tidak kira lah anak sulung ke, nombor 2 ke nombor 3, mesti menanam azam nak susukan anaknya sehingga sekurang-kurangnya 6 bulan pertama.

Enam bulan terawal selepas kelahiran bayi adalah sangat penting kerana perut bayi masih belum matang untuk menerima makanan dan minuman lain selain susu ibu.

Untuk pastikan supply susu ibu berterusan, macam-macam cara yang seorang ibu sanggup lakukan, termasuklah ambil supplement dan makan makanan-makanan yang boleh merangsang penghasilan susu.

Ibu-ibu boleh mengambil Set Penyusuan Shaklee.



Set Menyusu Shaklee yang lengkap terdiri dari:-

1. ESP - Mengandungi isoflavone yang bertindak seperti hormon estrogen, yang membantu meningkatkan pengeluaran susu. Disamping itu isoflavone membantu melembapkan, menggebu dan menganjalkan kulit dan payudara. Mengandungi kandungan protein yang tinggi untuk bayi anda.

2. Alfalfa - Telah digunakan sekian lama secara tradisi oleh para ibu untuk meningkatkan penghasilan susu.
Mengandungi Galactagouge yang berfungsi sebagai milk booster. Disamping itu Alfalfa bagus untuk kesihatan buah pinggang dan merendahkan tahap kolestrol.

3. B Complex - Amat penting untuk memastikan perkembangan saraf yang sempurna untuk bayi anda, disamping memastikan kesihatan mulut, mata dan kulit anda serta bayi. Selain itu, ia membantu penghasilan tenaga dan darah.

4. Ostematrix - Penting untuk membekalkan keperluan kalsium harian. Memandangkan semasa bayi menyusu, susu yang diberikan mengandungi kalsium yang tinggi, anda perlu menggantikan kalsium yang hilang dengan pengambilan susu atau pil kalsium. Jika tidak, kalsium tulang anda akan diserap untuk penghasilan susu.

5. Vitalea - Multivitamin yang membekalkan keperluan nutrisi anda dan bayi anda.

6. SR Vita-C - Penting untuk mengoptimumkan ketahanan tubuh anda dan bayi. Membantu penghasilan kolagen yang mana ia baik untuk kulit yang cantik dan sihat.

Kak Sya dah 3 tahun guna complete Set Penyusuan Shaklee ni. Personally, yang Kak Sya rasa sejak mengambil set ni:-

1. Susu badan banyak. Of course dengan disiplin penyusuan ibu yang WAJIB ibu-ibu ikut. 

2. Susu lebih pekat compare dengan sebelum ambil supplement. 

3. Badan lebih bertenaga.

4. Boleh dapatkan berat sebelum pregnant dengan lebih cepat.

Yang PENTING untuk semua ibu-ibu menyusu ialah konsep asas penyusuan iaitu konsep SUPPLY DAN DEMAND. Ibu-ibu kena faham bbahawa kilang susu kita hanya akan menghasilkan lebih banyak susu bila ada banyak permintaan.

Baca di sini tentang apa yang perlu anda tahu tentang konsep asas penyusuan ibu

Ingat tau, penyusuan ibu bukanlah bergantung 100% kepada supplement sahaja. Konsep asas penyusuan ibu perlu diapply supaya dapat hasil yang ibu-ibu impikan.

Ibu-ibu juga mmungkin berminat untuk mengetahui 12 TIPS UNTUK PASTIKAN PENGELUARAN SUSU IBU YANG BERTERUSAN

Kak Sya memang recommend ibu-ibu untuk ambil supplement penyusuan ibu ni! Sebab Kak Sya dah guna, dan saya puas hati dengan hasilnya!

Cuba tau! Kak Sya akan guide ibu-ibu semua. InsyaaAllah



Untuk yang nak cuba, boleh contact Kak Sya kat details atas ni ye. Penuhilah hak bayi anda dengan memberi nya sekurang-kurangnya 6 bulan penuh penyusuan ibu.

Ok sampai jumpa lagi

❤❤,
Kak Sya
Pengedar Shaklee Pasir Gudang 
ID 1168907

No comments:

Post a Comment