Set untuk hamil Shaklee

Bismillah..


Anak. Mana ada perempuan yang sudah sah menjadi isteri yang tak mahukan anak. Cuma kadang-kadang rezeki tu sampai lambat. Mungkin kerana masalah kesihatan atau memang rezeki anak tu Allah nak bagi lambat.


Bila kita dah decide untuk mengandung kita mesti tercari-cari apakah supplement yang sesuai yang boleh bantu badan kita untuk jadi lebih sihat dan bersedia untuk menerima dan membawa satu nyawa (mungkin lebih) selama 10 bulan.

Walaupun kita dah makan macam-macam makanan yang berkualiti dan berkhasiat, tapi ada baiknya kalau kita top up nutrisi dengan mengambil supplement2 tertentu.

Nak tau tak apa supplement tu?


Haaa ni lah dia set untuk hamil yang sesuai diamalkan oleh bakal-bakal ibu. 

Khasiat supplement dalam set untuk hamil Shaklee

1. ESP
- Menyediakan rahim agar ia lebih kuat untuk menerima telur yang telah disenyawakan

- Asid amino dalam ESP berfungsi untuk menggantikan sel2 yang telah rosak dan menggantikannya dengan sel2 baru

2. B Complex 
- Mengandungi asid folik yang sangat diperlukan oleh fetus muda untuk mengelakkannya mengalami kecacatan neural tube, bibir sumbing, kecacatan jantung dan sebagainya. 

- Mengandungi vitamin B6 yang digunakan sebagai penstabil hormon. Selain itu amat penting untuk mengawal selia gula dalam darah, mengurangkan PMS dan boleh juga membantu mengurangkan simptom morning sickness.

- Vitamin B12 pula membantu meningkatkan lapisan endometrium untuk persenyawaan telur, seterusnya mengurangkan risiko keguguran. 

3. Vitalea
- Mengandungi besi (Iron) yang menurut kajian, jika seseorang wanita itu tidak mendapat bekalan besi yang secukupnya ia akan menyebabkan wanita tersebut kurang berovulasi dan menghalangnya daripada hamil sehingga 60% berbanding ibu-ibu yang mempunyai cukup zat besi didalam darah.

- Zinc yang terkandung didalam Vitalea pula diperlukan dalam badan wanita kerana zinc bekerja dengan 300 enzim dalam badan untuk memastikan badan berfungsi dengan baik. Tanpa zinc, sel-sel badan tidak dapat membahagi dengan sempurna, tahap estrogen dan progestron akan jadi tidak seimbang dan sistem pembiakan anda mungkin tidak akan berfungsi dengan baik.

4. Vitamin C
- Vitamin C memperbaiki hormon dan meningkatkan kesuburan wanita yang mempunyai kecacatan fasa luteal. Vitamin C juga sangat baik untuk lelaki dimana ia membantu memperbaiki kualiti sperma dan melindungi sperma dari kerosakan DNA, membantu mengurangkan risiko keguguran dan masalah berkaitan kromosom.


Set ni berbeza sedikit dengan set kesuburan kerana set ini membantu bakal-bakal ibu yang ttc (trying to conceive) atau mencuba untuk mengandung.

Untuk info lanjut berkenaan kedua-dua set ni boleh la directly contact Kak Sya ok!

Call/Whatsapp/Telegram/SMS : 013.7799.624
FB : Syahridah Ishak 
IG : msishaque14
Twitter : syahridahishak 
FB Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe 
Blog : mamysazu-lara.blogspot.com 

Kak Sya sedia membantu korang! 

Take care! 


No comments:

Post a Comment