Bagaimana Vivix boleh membantu untuk berhenti merokok?

Bismillah..

Macam yang Kak Sya pernah kongsikan dalam entry sebelum ni - bahaya secondhand smoke kepada kesihatan, Kak Sya juga nak kupas sedikit tentang bahaya asap rokok terhadap perokok. Even perokok itu sendiri dah tahu betapa asap rokok sangat berbahaya kepada mereka.


Asap rokok mengandungi lebih daripada 4000 bahan kimia termasuklah 43 bahan yang penyebab kanser (karsinogen) dan 400 bahan lain yang bertoksin. Antara bahan utama dalam rokok termasuklah nikotin, tar, karbon monoksida, formaldehyde, ammonia, hydrogen cyanide, arsenik dan DDT

Ada apa dalam rokok?

Nikotin dalam rokok sangat menyebabkan ketagihan. Asap rokok yang mengandungi nikotin disedut terus masuk ke dalam paru-paru dan nikotin sampai ke otak dalam masa enam saat sahaja.

Nikotin dalam dos yang kecil bertindak sebagai perangsang kepada otak. Dalam dos yang besar pula, ia bertindak menghalang aliran isyarat antara saraf dan sel. Ia juga merupakan racun yang sangat berbahaya kerana ia memberi kesan buruk kepada jantung, salur darah dan hormon. Nikotin dalam aliran darah membuatkan perokok berasa tenang.

Bagaimana Vivix membantu perokok tak suka pada rokok?

1. Vivix membantu untuk menyingkirkan toksin daripada asap rokok yang berada di dalam sel-sel tubuh. Bila nikotin tak ada dalam badan maka ketagihan terhadap rokok dapat dikurangkan.

2. Vivix membantu mengurangkan rangsangan ingin merokok kerana nikotin yang berlebihan dalam badan dah dikeluarkan oleh Vivix melalui proses nyahtoksin. Keinginan juga dikurangkan kerana perokok akan merasa rokok itu pahit, disebabkan sel-sel tubuh yang semakin sihat dan menolak nikotin yang baru masuk melalui asap rokok.

3. Vivix mengurangkan sindrom withdrawal. Apabila seseorang perokok itu berhenti merokok, sindrom withdrawal adalah salah satu faktor yang menyebabkan perokok susah nak berhenti merokok. Ini kerana sindrom withdrawal akan menyebabkan perokok berasa pening, demam dan bermacam-macam sakit semasa proses nyahtoksin berlangsung. Dengan Vivix insyaallah perokok tidak akan merasa syndrome withdrawal langsung.

Jika anda benar-benar sayangkan diri, keluarga, berhentilah merokok dengan Vivix. Sokongan keluarga dan kawan-kawa  sangat penting untuk membantu anda berhenti merokok dengan lebih cepat.

Kalau anda rasa Vivix mahal, cuba bandingkan harga dibawah..

Sebotol Vivix = RM 503
Sekotak rokok = RM20

Katakan anda menghisap 1 kotak rokok sehari

Kos rokok sebulan = RM20 x 30 = RM600
Kos rokok setahun = RM600 x 12 = RM7200

Kalau anda pilih untuk jadi ahli Shaklee, anda dah jimat 20% dari kos sebotol Vivix

Contoh bulan ni, kalau anda beli 2 botol, anda bukan saja dapat beli Vivix pada harga member, dapat lagi less 5% dari harga member!

Kos Vivix sebulan (selepas beli twinpack) = RM766/2 = RM383

Bukan saja kos beli Vivix sebenarnya lebih murah, tapi anda juga dapat kesihatan berganda dari jika anda pilih untuk terus merokok. Think wisely. 

Kalau anda rasa Vivix itu mahal, cuba sakit, dan bandingkan harganya

Jom baca testimoni mereka yang dah berjaya berhenti merokok dengan Vivix!


Salam sihat,
Kak Sya
ID : 1168907
Pengedar Shaklee Pasir Gudang, Masai, Plentong, Permas Jaya, JB dan Singapura

No comments:

Post a Comment