Kenapa saya sayang bisnes Shaklee?

Bismillah..


Biasa kalau Kak Sya pergi mana-mana, rumah kenduri sanak-saudara, pasti ada yang akan tanya, masih buat bisnes Shaklee? Jawapan Kak Sya ofkos lah YA!

YA tu bukan dengan nada yang marah tau. Tapi Kak Sya jawab dengan nada teruja. Nada bangga. Happy. Sebab Kak Sya tak pernah menyesal kenal dengan Shaklee. Nak tahu tak kenapa Kak Sya sayang sangat dengan bisnes Shaklee ni?

1. STOCK READINESS

Sebelum ni Kak Sya pernah jadi agen tudung kanak-kanak. Tapi tak lama. Sebab Kak Sya rasa susah jadi agen. Memang masa tu Kak Sya ada ready stock, tapi bukan semua design, bukan semua colour, bukan semua size. So Kak Sya tak dapat nak fulfill order customer. Dan bila tanya HQ selalunya stok takde. Payah juga sebab stock availability tak boleh nak confirm masa ada order

Tapi bila Kak Sya start buat Shaklee, kita sentiasa boleh check stock availability. Guna sistem online. So malam-malam pun tak perlu risau orang tak angkat call untuk check stok Vivix ade ke tak lagi.. Hihi..


2. SISTEM PEMBAYARAN BONUS


Kalau dah nama pun bisnes, mesti lah mau habuan kos berpenat lelah, ye dak? 

Alhamdulillah setakat 3 tahun Kak Sya buat bisnes Shaklee ni, sekalipun tak pernah Shaklee bayar bonus lewat. Not even a day! Dan yang paling menarik, sistem pembayaran bonus Shaklee ni dah dipatenkan - sistem pembayaran Shaklee ni infinity tau! Tiada had. 

Be it 3, 4, 5 atau 6 angka! Semua boleh! Janji anda memenuhi kriteria pembayaran bonus. Lagi banyak UV (point), lagi banyak la bonus yang anda akan dapat. Memang takde had. Pokok pangkalnya anda mahu! Anda azam dan usaha!


3. TOLONG RAMAI ORANG

Satu benda yang Kak Sya suka sangat ialah kepuasan sebab dapat tolong orang. Dapat tolong orang jadi lebih sihat, dapat tolong orang untuk jana pendapatan tambahan, tak kiralah orang tu ada kerjaya tetap atau sama-sama nak bisnes buat tambah duit belanja bulanan

Sejenis kepuasan yang takde bandingannya bila dapat tolong orang dan dapat gembiralah orang. Bayangkan, anda tolong satu pasangan yang dah lama TTC. Tiba-tiba satu pagi si isteri Whatsapp anda gambar pregnancy test kit dia yang ada garisan 'double line'. 

Ataupun bila anda dapat berita gembira dari seorang anak yang dah lama usahakan untuk pulihkan ibu dan ayah yang dah lama menderita penyakit gula dalam darah yang tinggi, sampai hampir kena potong kaki.

Anda rasa? Mestilah seronok! Rasa nak lompat sampai bintang. Rasa syukur sebab Allah pilih kita untuk jadi perantara kepada asbab kesembuhan orang lain. Alhamdulillah..


4. TIME FREEDOM



Sejak serious berbisnes Shaklee  - (maksudnya Kak Sya dah resign dan buat Shaklee fulltime) yang paling Kak Sya rasa ialah Kak Sya punya masa untuk diri sendiri dengan keluarga, dengan Dia dan untuk buat bisnes

Org kerja sendiri kan, anak cuti sekolah kita boleh blk kampung, seminggu, nak sebulan pun boleh. Bahagiakan mak ayah kat kampung

Macam Kak Sya, tahun depan ni dah start jadi tahun mencabar untuk kitorang nak balik Seremban, umah Atok dan Uwan, sebab weekend Kakak dah tak sama dengan Ayah 😔. Masa cuti sekolah atau cuti panjang je la kami dapat spend masa lama-lama dgn Atok Uwan 😭


5. SAMA TAPI TAK SERUPA

Dalam Shaklee, walaupun namanya MLM, tapi dia tak sama dengan sistem MLM yang lain. Tahukah anda bahawa sistem MLM yang ada didunia ni dipelopori oleh Shaklee? Dr. Shaklee buat MLM ni untuk tolong lebih ramai orang untuk dapatkan kehidupan yang lebih baik. 

Dalam Shaklee, takde istilah downline kerja bagai nak rak, upline kerja goyang kaki duit masuk dek kerjaan downline. NO! Takde macam tu dalam Shaklee

Dalam Shaklee, YOU EARN YOUR MONEY. Makin banyak buat, makin banyak la dapat. Memang adil dan saksama.  That's what makes Shaklee the best!

Anda pun mesti ada sebab kenapa anda sayang dan masih kekal dalam bisnes yamg anda dah ceburi, kan? 😊

Doa Kak Sya semoga kite sama-sama berjaya dalam bisnes yang kita pilih dengan jayanya! Aameen

Mahu jd setia pada yang satu macam Kak Sya? Meh WA kita borak-borak..


http://shakleepasirgudang.wasap.my/ http://shakleepasirgudang.wasap.my/ http://shakleepasirgudang.wasap.my/



Jom bisnes dengan Shaklee!
Join #TeamMagnifique

Kak Sya
Founder #TeamMagnifique
Established 2016

No comments:

Post a Comment