Fungsi dan kebaikan Vitalea Shaklee - multivitamin tertua dunia!

Bismillah..

Vitalea Shaklee merupakan multivitamin pertama di dunia yang dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee. Ia dicipta oleh Dr Shaklee pada tahun 1915, menjadikan usianya genap 102 tahun tahun ni. Wahh memang lama tu..
Vita-Lea 102 tahun yang lepas

Diawal ciptaannya, Vitalea dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min", dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Vitalea pada mulanya dihasilkan dalam bentuk cecair, berbeza dengan sekarang di mana ia datang dalam bentuk tablet. Vitalea pernah dianugerahkan "The Best Multivitamin" oleh Centre of Science, USA pada tahun 2000.

Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak dark sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Tablet Vitalea disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Vitalea dihasilkan dengan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". 

Vitalea merupakan tablet multivitamin yang paling pantas dalam dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan pantas oleh usus kecil.

Kebaikan utama Vita-Lea Shaklee:
  • Penambah tenaga segera - memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus - dari segi pembelajaran dan pekerjaan seharian

  • Pelengkap nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan diet vegetarian dan yang menghidapi anemia.
  • Keupayaan sistem produktif - penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  • Metabolisme - sangat membantu dalam merangsang metabolisme dan melambatkan proses penuaan

  • Elemen penting pada sel tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati

Jom kita lihat apakah fungsi setiap vitamin dan mineral yang ada dalam Vita-Lea Shaklee ni?

Vitalea merupakan salah satu supplement yang terkandung dalam Set Kesihatan Asas Shaklee. Pengambilan set ini sangat digalakkan kerana ia mampu memenuhi keperluan nutrisi asas seorang individu yang sihat.

Ingat ye, supplement ni bukan ubat, dan pengambilan supplement seharusnya dilakukan semasa badan kita sihat, bukan bila dah sakit baru nak makan supplement :)


Jaga diri,
Kak Sya
Pengedar Shaklee Pasir Gudang, Masai, Permas Jaya, Plentong, JB dan Singapore

No comments:

Post a Comment