Shaklee Landmark Study - kajian berani mati Shaklee!

Bismillah..

Assalamualaikum semua. Jom kita belajar sikit tentang Landmark Study. Anda pasti pernah dengar pasal Landmark Study kan?


Sesiapa pun (tak yah cakap orang, Kak Sya pun sama) mesti takut nak makan apa-apa supplement yang dikatakan terbaik, power, berkesan and so on, kan? Lagiiiii la kalau produk-produk yang tumbuh macam cendawan ni..


Kita kalau nak yakinkan orang, mesti pakai fakta. Ada nombor. Ada result. Bukan cakap-cakap kosong saja.


* SHAKLEE LANDMARK STUDY *




Nak dijadikan cerita, satu hari Dr. Gladys Block (seorang pakar dalam bidang Epidemiologi dan Public Health Nutrition, University of Berkeley) approach Shaklee untuk buat Landmark Study.

Tujuan Landmark Study ni ialah untuk mengkaji dan membandingkan orang-orang yang tak makan vitamin, yang makan vitamin brand lain & yang makan Shaklee. 


Roger Barnett, selaku CEO Shaklee juga nak Shaklee diuji secara saintifik oleh pihak ketiga untuk membuktikan yang Shaklee memang vitamin yang semulajadi dan selamat. Beliau juga bersetuju untuk publish result study ini, tidak kira sama ada resultnya baik atau sebaliknya.


Berani betul Roger Barnett ni kan? Berani mempertaruhkan Shaklee untuk buktikan pada semua orang bahawa Shaklee memang supplement yang semula jadi, selamat, berkesan dan tidak memberi kesan sampingan kepada pemakannya..


Kajian yang melibatkan 3 kumpulan:-

  1. Yang tak ambil supplement langsung
  2. Yang ambil supplement, brand selain Shaklee
  3. Yang ambil supplement Shaklee


Kalau kita tengok dan summarykan graf tu:-

  1. Pengguna-pengguna supplement Shaklee (ni yang dah makan lebih 20 tahun tau) mempunyai kadar risiko penyakit-penyakit kritikal yang lebih rendah.
  2. Kadar HDL pengamal supplement Shaklee juga tinggi berbanding subjek yang tidak mengambil supplement dan yg mengambil supplement brand lain.
  3. Bacaan triglycerides (lebih tinggi bacaannya, lebih tinggi risiko utk mendapat serangan jantung), c-reactive protein (pun bahaya, kerana semakin  tinggi bacaannya, bermaksud ada inflammation, yang boleh menyebabkan arteri tersumbat. Arteri ialah salur darah yang membawa darah dari jantung ke seluruh badan), dan homocysteine (bacaan homocysteine yang tinggi menunjukkan pembentukan awal penyakit salur darah dan jantung). Nah, dah terbukti lepas Dr Block dan team membuat kajian terhadap Shaklee, ianya MEMANG TERBAIK!

Dah tak perlu ragu-ragu, tak perlu risau sebab anda patut risau ambil supplement yang tak dikaji, yang tak diuji dan yang tak disahkan oleh mana-mana 3rd party lab yang tak ada kepentingan dengan company supplement yang anda makan tu.

Ingat tau! Bila kita nak makan supplement mesti ingat 3 benda ni:-

1. Ia dihasilkan dari bahan yang terbaik dan semulajadi

2. Ia terbukti memberi kesan yang baik dan positif kepada pengamalnya 

3. Ada ujian yang dibuat ke atas produk. Bukan sekali je, tapi continuous testing dan upgrading.

Ok! Tu je sharing Kak Sya tentang Landmark Study kalini. Selamat memilih supplement yang betul dan berkesan dan semulajadi dan selamat.. (eh banyak nauu selamat? 😅😅)

Jika anda masih ada persoalan tentang Landmark Study ataupun tentang Shaklee, jangan hesitate untuk contact Kak Sya do mana-mana medium dibawah:-

Call/WA/SMS : 013.7799.624
FB: Syahridah Ishak
IG : msishaque14
IG : shaklee.pasir.gudang
FB Page : Precious Pearl Vitamin Shoppe
Blog : mamysazu-lara.blogspot.com

COD area Pasir Gudang - Permas Jaya dan sekitar. Kalau weekend boleh consider sampai area Jusco Tebrau.

POS terus ke alamat anda bila2 masa saja!


Jaga diri,
Kak Sya  (ID : 1168907)
Pengedar Shaklee Pasir Gudang 

No comments:

Post a Comment