Siapa yang patut makan Vitamin C?

Assalamualaikum.. Hai semua

Vitamin C Shaklee adalah vitamin C semulajadi yang mengandungi bioflavonoids didalamnya. Sebiji tablet membekalkan 500mg vitamin C yang sama banyaknya dengan jika kita makan 7 setengah biji oren tau! 


Kak Sya dah ceritakan tentang fungsi dan kebaikan vitamin C Shaklee di entry sebelum ni. 

Kali ni mari kita lihat siapa yang patut mengambil vitamin C ni?



1. Ibu hamil, ibu menyusu dan ibu yang sedang berpantang. 3 golongan ini sangat memerlukan vitamin C kerana tahap daya tahan ibu-ibu ini sangat rendah, berbanding jika dia diluar waktu2 diatas. 

2. Perokok dan individu yang selalu dekat dengan perokok. Vitamin C dalam badan sangat mudah termusnah oleh asap rokok, sebab itu mereka yg merokok dan yang selalu berhampiran dengan perokok sangat patut mengambil Vitamin C. 

3. Individu yang sering terdedah kepada pencemaran. Vitamin C ialah antioksidan yang sangat bagus melawan radikal bebas dari pencemaran yang boleh merosakkan sel-sel badan kita.

4. Pesakit kardiovaskular seperti jantung, strok, kadar kolestrol dan darah tinggi.

5. Individu yang mempunyai masalah kekurangan darah  (anemia)

6. Wanita atau individu yang menginginkan kulit cantik dan bebas cela. Juga sesuai diamalkan oleh wanita atau individu yang mempunyai masalah kulit.

7. Individu yang mempunyai daya ketahanan badan (sistem imun) yang rendah. Yang kerap selsema, batuk dan demam.

8. Individu yang selalu mengalami resdung, alahan dan bersin diawal pagi

9. Individu yang selalu mengalami masalah dalam bahagian mulut seperti gusi berdarah, ulser (mata ikan) dan bengkak gusi



Sebenarnya Vitamin C ni bukan je patut diambil oleh golongan yang tersenarai diatas, tapi semuaaaaa orang wajib makan Vitamin C sebab sekarang ni memang persekitaran kita dah tercemar, dan antioksidan adalah sumber paling bagus diambil utk lawan radikal bebas yg merosakkan sel2. 

Anda nak tahu lebih lanjut tentang vitamin C? Jom roger Kak Sya. 

http://shakleepasirgudang.wasap.my
http://shakleepasirgudang.wasap.my

Take care ye

Kak Sya
Pengedar Shaklee Pasir Gudang
6013.7799.624

No comments:

Post a Comment